Dunnhumby zet de kroon op haar werk met Crowning Glory

Gepubliceerd op 5 sep. 2018

Elk jaar komt Dunnhumby in India bijeen voor hun APAC-bijeenkomst. Dunnhumby is wereldwijd marktleider op het gebied van Customer Data Science. Hiermee stelt Dunnhumby bedrijven in staat om overal ter wereld te concurreren en te floreren in de moderne, data-gestuurde economie. Hier stelt hun managementteam de routekaart voor het komende jaar op en communiceert deze. Als onderdeel van deze wereldwijde bijeenkomst investeert Dunnhumby ook in een belangrijke teambuilding activiteit om hun team samen te brengen, een gemeenschappelijk doel te delen en de prestaties van het afgelopen jaar te vieren.

Belangrijkste uitkomsten

  • Iedere medewerker speelt een vitale rol in de organisatie.
  • Het is belangrijk dat alle individuen zich bewust zijn van hun gebruik van hulpbronnen in een wereld vol onzekerheid en volatiliteit.
  • Deze activiteit moet een statement maken. Het zou van "Mythische Proporties" moeten zijn!

crowning glory dunnhumby

Conceptualisatie & Ontwikkeling

Het productteam van d'frens Catalyst India ontwikkelde, rekening houdend met de doelstellingen van de klant, een concept dat de bijdrage van elke werknemer met behulp van kunst zou vieren. De kunst zou worden gemaakt van gerecycled materiaal en het eindresultaat zou recyclebaar zijn. Dot art - ook wel pointillisme genoemd - omvat vele kunstvormen. Kunstenaars, grafisch ontwerpers, fotografen en illustratoren experimenteren allemaal met deze spannende kunsttechniek. Voortgekomen uit een van de oudste bekende kunstvormen - Aboriginal Australian Dot Paintings.

crowning glory dunnhumby

Op de dag zelf

Op 5 september kwamen 600 medewerkers van Dunnhumby bijeen in het Andaz Hyatt in New Delhi. De deelnemers werden verdeeld in 30 teams van 20 deelnemers.

Na een korte kennismaking met de activiteit gingen de teams aan de slag om flessendoppen van verschillende kleuren te verdienen door leuke, actieve uitdagingen aan te gaan. De doppen van de flessen hadden meerdere kleuren, waarbij elke kleur staat voor een bepaald type service. Met de verdiende flessendopjes gingen teams aan de slag om de gemagnetiseerde flessendopjes op kunstpanelen gemonteerd op 4 meter hoge metalen panelen aan te brengen! Elk team moest twee panelen van het totale reusachtige kunstwerk creëren. Teams hadden volledige creatieve vrijheid. De enige voorwaarde was dat ze alle teksten met witte doppen moesten vullen. Teams kregen 1 uur de tijd om de uitdagingen met de flessendoppen af te ronden en hun kunstwerken af te maken.

crowning glory dunnhumby

Zodra de teams klaar waren kregen ze een debriefing. Er werd een analogie gemaakt tussen individuele medewerkers en flessendoppen en hoe elk een belangrijke rol speelt. Het voltooide kunstwerk werd vergeleken met de complete klantoplossing die Dunnhumby zijn klanten biedt. Het belang van recycling en hergebruik van grondstoffen.

Terwijl de debriefing van de activiteit begon, begon het team van d'frens achter de schermen met het samenstellen van de 60 artboards tot één art-installatie. Aan het einde van de debriefing werd het voltooide kunstwerk met blijdschap en onder gejuich onthuld.

crowning glory dunnhumby

Resultaat

Als activiteit met grote impact overtrof Crowning Glory de verwachtingen met tastbare resultaten die aan de doelstellingen van de klant voldeden. Alle deelnemers waren er van begin tot eind helemaal bij betrokken. Het was een echte viering van een gezamenlijke inspanning. Het belang van ieders rol in de organisatie werd onderkend. Een gevarieerd multicultureel team werd door een gedeelde ervaring verenigd.

Het kunstwerk is op hun werkplek geïnstalleerd en getuigt van hun collectieve instelling en inzet.

Alle Cases