Effectieve Communicatie

Een tweerichtingsproces dat beknopte duidelijkheid afdwingt en met respect wordt overgebracht

Zakelijke communicatie verloopt via verschillende media, van presentaties tot e-mail en messaging. De wijze van communicatie moet op het medium zijn afgestemd. Communicatie is een tweerichtingsproces. Actief en empathisch luisteren is net zo essentieel voor communicatie als praten of een boodschap overbrengen. Op deze manier is het begrijpen van andermans standpunten essentieel voor het verbeteren van de kwaliteit van relaties.

Communiceer helder en bondig op een manier die goed bij uw publiek past. Uw boodschap moet vloeiend zijn en de algemene toon moet consistent en relevant zijn voor het onderwerp. Zorg ervoor dat uw boodschap een concreet beeld geeft van wat u probeert over te brengen en dat er niets in staat dat een luisteraar in verwarring kan brengen. Uw boodschap moet volledig zijn om uw publiek volledig te informeren en hen waar mogelijk in staat te stellen relevante actie te ondernemen.

Toon en lichaamstaal zijn ook belangrijk voor effectieve communicatie. Wees u bewust van houding en stemverbuiging. Houd rekening met de manier waarop u vragen stelt en zorg ervoor dat deze op een positieve manier worden gesteld, waardoor vertrouwen wordt gekweekt en discussie wordt aangemoedigd.

Teambuilding activiteiten en business games helpen door middel van ervaringsleren bij het modelleren van effectieve communicatie.

Bekijk ook onderstaande selectie gerelateerde programma's.
Hulp nodig bij het maken van de keuze? Zoekt u iets anders?

Neem Contact Op

Related Case Studies