pirate or pioneer

Pionier of piraat?

Gepubliceerd op 5 apr. 2017 door David Simpson

Als creatieve pionier, je kent het wel. Je krijgt een geweldig idee, investeert tijd, geld en mankracht in onderzoek, ontwikkeling en testen van het nieuwe creatieve product. Je introduceert het op de markt. Maar ach! Net voordat je het grootzeil wil hijsen, introduceren piraten die je al een tijd hebben lopen bespioneren het gekopieerde product als hun eigen

Deze boekaniers hebben weinig respect voor de makers en ontwerpers door een mindere versie van het origineel te presenteren zonder de details en inzichten die van het origineel een briljant product maken. Ze wikkelen het in een opvallende verpakking en verkopen het, aan onwetende, op koopjes beluste klanten, ver onder de marktprijs.

Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij. Vleierij die echter weinig inkomsten genereert om te investeren in verder onderzoek en ontwikkeling.

Ontneemt piraterij de wereld van nieuwe en betere producten?

Ik weet dat je het met me eens zult zijn dat er bij een effectief en meetbaar teambuilding evenement meer komt kijken dan bij een sociaal uitje met je team op een vrijdagavond. Natuurlijk, een startende ondernemer kan proberen een bedrijfsuitje te plannen, een paar teamspelletjes te organiseren, wedstrijden en een leuke ervaring voor de deelnemers, maar wat is de werkelijke waarde daarvan?

Onderzoek bevestigt de kracht van teambuilding via ervaringsgerichte leerprogramma's. Een vaardige teambuildingleider bestudeert de deelnemers goed, stelt hiaten in hun kennis of vaardigheden vast en past de activiteit aan de gewenste resultaten aan.

Zelfs goed ontworpen, schijnbaar 'alleen voor de lol' ervaringen, hebben zeer uiteenlopende uitkomsten wanneer ze zorgvuldig uitgekozen worden zodat ze aan bepaalde vereisten voldoen en geleverd worden door een deskundig team.

Wat is de werkelijke prijs als je de goedkoopste selecteert?

Te beginnen met het uitgangspunt dat jouw medewerkers kostbaar zijn en de sleutel tot het succes van jouw bedrijf, kun je je echt niet veroorloven om tijd uit te trekken om te definiëren wat de gewenste resultaten zouden moeten zijn van een teambuilding programma? Om vervolgens geconfronteerd te worden met een stapel offertes voor ogenschijnlijk soortgelijke producten. Op basis van welke factoren moet je dan een keuze maken? Hoe vaak beschouw je de prijs als de doorslaggevende factor? Met de gezondheid van je bedrijf en je medewerkers in het achterhoofd, kun je je het dan wel veroorloven om de verkeerde keuze te maken?

De echte waarde van een lange termijn relatie met een gerenommeerde dienstverlener

Net zoals een groot deel van onze opdrachtgevers, realiseren ze zich de waarde van een nauwe relatie met ons als hun teambuilding provider. Ondertussen koesteren wij een partnerschap waarbij wij hun ploeg goed kennen en klaarstaan om te luisteren naar hun behoeften. Zij weten dat wij misschien niet de goedkoopste zijn op de markt, maar respecteren ons omdat wij het meest kosteneffectief zijn in termen van blijvende resultaten.

Bij Teambuilding Asia zijn we al ruim 15 jaar actief in Hong Kong. We zijn trots dat we onze klanten mogen helpen bij het bepalen van de gewenste resultaten. Samen selecteren wij het juiste product uit ons aanbod van ruim 100 originele producten en zorgen wij ervoor dat de geboden ervaring ongeëvenaard is. Klanten getuigenissen en herhaalaankopen spreken voor zich. De volgende keer dat je de oceaan opgaat, sta dan eens stil bij de gezondheid van je passagiers en vracht. Kies verstandig. Piraten liggen op de loer.

Auteur: David Simpson, Mede Oprichter and Directeur, Team Building Asia de exclusieve licentiehouder van Catalyst Global teambuilding producten in China en Hong Kong

David Simpson

Mede-Oprichter & Trainingsdirecteur Team Building Asia

David daagt deelnemers uit om hun hoogste potentieel te bereiken door middel van ervaringsgerichte, interactieve en leuke workshops met een krachtig en zinvol zakelijk resultaat.

Alle Artikelen

Leestip