Sun Life richt zich op klantenservices

Gepubliceerd op 3 jul. 2017

Sun Life, een toonaangevende financiële dienstverlener, was op zoek naar een teambuilding activiteit die de nadruk zou leggen op de dienstverlening aan de klant. De Catalyst teambuilding activiteit, Bridging the Divide, waarbij deelnemers en teams tegelijkertijd zowel de leverancier als de klant zijn, werd gekozen voor het evenement. Om het programma nog ingewikkelder te maken, ontwerpen en bouwen de teams een grote ronde brug, maar mogen ze alleen communiceren met hun klanten via conference call en persoonlijke e-mail.

Wat gebeurde er op die dag?

Op die dag kregen de teams specifieke onderdelen van de brug toegewezen. Ze kregen instructiehandleidingen, de materialen en gereedschappen die nodig waren om hun respectievelijke delen te bouwen. Verschillende rollen werden snel toegewezen en de beschikbare middelen werden geëvalueerd om ervoor te zorgen dat er een duidelijk bouwplan kon worden opgesteld.

Teams bespraken hun plannen en werkten met elkaar samen aan het bouwen van aangrenzende delen om ervoor te zorgen dat alle kanten op elkaar zouden aansluiten - geen gemakkelijke opgave gezien het feit dat de brug doelbewust ontworpen was met verschillende hoeken en verhogingen! Teams maakten optimaal gebruik van conference call en persoonlijke e-mail communicatie tools om gegevens uit te wisselen en om informatie te verduidelijken en te verifiëren.

Toen de deadline naderde haastten de teams zich om de laatste details te verduidelijken en voegden ze de laatste hand toe aan hun deel van de brug. Bij de oplevering brachten de teams hun voltooide deel naar de "klant" die controleerde dat het was gebouwd volgens de plannen. De spanning liep op toen de brug werd geassembleerd en het gelach barstte uit omdat sommige delen niet goed bleken te kloppen.

Finale

Na een korte debriefing sessie om ervaringen en belangrijke initiatieven uit de middagactiviteiten te delen kwamen de teams terug in de ruimte om de brugstructuur te testen. De CEO van Sun Life kreeg de eer om met de op afstand bestuurbare truck over de brug te rijden. Onder luid gejuich van de deelnemers maakte de truck met succes zijn rondje begeleid door opgewonden gejuich en gelach.

De activiteit bevorderde de behoefte om een "Wij kunnen het" houding aan te nemen ten opzichte van klanten en om regelmatig te verduidelijken en te verifiëren om aan hun specifieke behoeften te voldoen. Het hele evenement markeerde wat er bereikt kan worden door samen te werken aan één enkel doel toen afgevaardigden voor een groepsfoto met de prachtige cirkelvormige brug poseerden.

Alle Cases