De soms flink gestreste en opwindende snelheid van een krantenredactie kwam voor medewerkers van Lane Crawford tot leven in Making the News.
Deze teambuilding activiteit ging van start met onze krantenredacteur, Dhr. Richie Roads, die instructies gaf over hoe teams in minder dan drie uur op een creatieve en boeiende manier hun eigen voorpagina van een krant konden maken!
Een assortiment van artikelen, team feiten, exclusieve primeurs, laatste nieuwtjes, advertenties, team kruiswoodpuzzel, bedrijfsconsultancy en het hoofdartikel, werden samengebracht om ons de Lane Crawford Editie te brengen, bekend als “The New New”.
Teams kregen al snel rollen toebedeeld waarbij sommigen naar een computer workshop gingen, terwijl anderen achter informanten aangingen, nieuws verslagen maakten of een stripworkshop bezochten voor de vrolijke noot. Onze eigen cartoonist, Dhr. Larry Feign, voorheen werkzaam bij de Los Angeles Times, South China Morning Post en The Standard, leidde de artiesten in de dop naar het creëren en verfijnen van hun tekeningen in iets werkelijk unieks voor Lane Crawford.
Hierna volgde een geënsceneerde persconferentie, waarin geselecteerde teamleden de grote bazen konden vragen wat ze zouden kunnen verwachten in termen van bedrijfsgroei en -richting. Dit leverde de inhoud op voor de sectie Business Consultancy en in sommige gevallen kwam het zelfs voor in het hoofdartikel, als het nieuws bijzonder 'hot' was!
De laatste momenten van samenwerking kwamen toen de teams de voorpagina-deadline moesten halen door al hun verhalen en artikelen samen te voegen in de Newspaper-software. Al hun harde werk kwam tot leven in echte, levendige A3-kleuren, terwijl de voorpagina's op een schuimbord werden gemonteerd en op ezels zodat ze voor iedereen te zien waren. Om af te ronden hield onze nieuwsredacteur een nabespreking zodat teams het leren door ervaren in een streven naar betere resultaten op de werkplek eenvoudig toe kunnen passen.
"Making The News is een opwindend teambuilding product, wat teams uitermate gemotiveerd houdt en zorgt voor een grote tevredenheid wanneer de eindresultaten van de krant voor je liggen. Een uitstekende activiteit om teamwork, zakelijke resultaten en innovatie te bevorderen." - Alison McLaughlin, Head of Learning and Development, Lane Crawford