Dunnhumby's jaarlijkse off-site bijeenkomst werd gehouden op 9-11 november 2018 in de Crowne Plaza te Jaipur in India. Het was de enige gelegenheid tijdens het jaar waarin het hele team samen zou komen. Het leiderschapsteam van Dunnhumby was op zoek naar een opwindend en gedenkwaardig concept waardoor het personeel zich met elkaar en met de organisatie verbonden zou voelen. d'frens, het toonaangevende teambuildingbedrijf in India en de exclusieve licentiehouder van Catalyst Global voor deze regio werd uitgenodigd om een ervaringsgerichte activiteit te ontwikkelen en te leveren die gericht zou zijn op Dunnhumby's belangrijkste doelstellingen.
Doelstellingen in het kort
- Teamwerk
- Inter-hiërarchische samenwerking
- Wederzijds respect
- Ondernemersgeest
- Collectief creatief denken
- Gezamenlijke strategie-ontwikkeling
- Besluitvorming binnen de groep
- Teamdynamiek
Op de dag zelf
Op een zonnige middag op 10 november namen de 300 deelnemers op het gazon van het Crowne Plaza Jaipur in teams van 20 personen deel aan de teambuildingactiviteit "Food Truck Challenge". Dit is een concept dat gebaseerd is op een van de snelst groeiende nieuwe zakelijke concepten.
De teams kregen een enveloppe overhandigd met een volledig overzicht van wat er van hen als Food Truck-ondernemers werd verwacht. Hierin stond een bepaald kerningrediënt, de maaltijd waarin het geserveerd zou worden, de locatie van de voedseltruck en het profiel van de klanten.
Met slechts 45 minuten om een strategie te ontwikkelen gingen de teams aan de slag om hun bedrijf van de grond af aan op te bouwen. Met afgebakende activiteiten, rollen en verantwoordelijkheden werden teams opgedeeld in werkgroepen. Sommigen ontwierpen en bouwden de voedseltruck, terwijl anderen een marketingplan formuleerden en uitvoerden. Toen de provisiekast open ging haastten de koks zich om de benodigde ingrediënten te verzamelen en aan de slag te gaan met het bereiden van de gerechten.
In de laatste 45 minuten van het evenement presenteerden de teams hun gerechten, samen met een marketing- en merkbriefing. De jury maakte de winnaars bekend op basis van een reeks criteria.
Resultaat
De hele activiteit werd toegejuicht als een groot succes. De deelnemers waren doorlopend betrokken. Het evenement moedigde de deelnemers aan om buiten de kaders te denken en het belang van innovatie en creativiteit te onderkennen. Dit bleek duidelijk uit de diversiteit van het gepresenteerde voedsel. In de praktijk leerden ze als team om te plannen en strategieën te bepalen, een menu te kiezen en het uiteindelijke resultaat aan de jury te presenteren.
Het Food Truck-concept hielp om de deelnemers bij elkaar te brengen door de ware geest van samenwerking binnen de organisatie over te brengen. De activiteit vereiste dat mensen in teams goed met elkaar samenwerken. Daarbij waren ze wel door middel van een reeks taken van elkaar afhankelijk, waaronder het toewijzen van middelen, het toewijzen van verantwoordelijkheden, het delen van informatie en best practices, en het focussen op een gemeenschappelijk doel. Het hielp de deelnemers zich ook bewust te worden van wat ze allemaal kunnen bereiken als ze gezamenlijk de schouders eronder zetten en goed samenwerken. Uiteindelijk heeft de activiteit bij hen een gevoel van prestatie, trots en verbondenheid achtergelaten.