IHG sloot hun jaarlijkse bijeenkomst van Greater China Leaders' Meeting af met een middag vol leuke interactieve teambuilding activiteiten om te helpen bij het versterken van de belangrijkste boodschappen van de conferentie - Team Samenwerking, Communicatie, Nieuwe Manieren van Werken, Focus op Klantenservice. In het Crowne Plaza Suzhou namen teams van vice-presidenten, regiodirecteuren en andere managers deel aan Bean around the World als een versterking van het belangrijkste leerproces in dit leuke, ervaringsgerichte bedrijfsspel.
De eerste sessie van de middag bestond uit de energieke, gezamenlijke ijsbreker Knowing Me, Knowing You. De deelnemers werden aangemoedigd om zoveel mogelijk collega's te ontmoeten en dingen te ontdekken die ze met elkaar gemeen hebben. Het aantal mensen dat elkaar ontmoette werd vervolgens bij elkaar geteld, wat resulteerde in winnende teams en individuen.
Bean Around the World
Tijdens Bean Around the World werkten teams als koffiesyndicaten en kochten en verkochten koffiebonen voor een zo hoog mogelijke winst. Na het ontvangen van specifieke instructies en marktinformatie, werd de zaal met energie overspoeld en bespraken de teams de beste strategie, onderhandelden en handelden met andere teams.
Op een gegeven moment tijdens het spel werd een veranderelement geïntroduceerd, waardoor teams gedwongen werden om hun strategie snel aan te passen, wat resulteerde in meer hectische onderhandelingen. Er werd een spannende veiling uitgevochten tussen twee teams om de laatste voorraad kostbare koffiebonen te bemachtigen.
Competitief of Collaboratief?
Wat in het begin op een puur competitieve activiteit leek bleek een oefening om een uniforme visie te ontwikkelen en competitieve samenwerking aan te gaan. Dit omdat het geld en de koffie van de syndicaten bij elkaar werden geteld en het syndicaat met de hoogste waarde de oefening won.
“Team Building Asia nam de tijd om volledig te doorgronden wat we probeerden te bereiken, zodat ze een programma konden ontwikkelen dat aan ons doel zou voldoen. Hun ervaring met IHG zorgde ervoor dat de activiteiten werden aangepast aan onze missie en waarden. De deelnemers hadden een prettige tijd om te netwerken en nieuwe manieren van samenwerken aan één visie te oefenen. De begeleiding was uitstekend! Dit zorgde ervoor dat de middag plezierig en memorabel verliep voor iedereen. We zijn erg blij met de behaalde resultaten en kijken ernaar uit om in de toekomst onze relatie met TBA verder uit te bouwen.”
Winnie Ng, Vice President, Human Resources, Greater China, IHG