De Opdracht
Israël's toonaangevende financiële producten- en dienstenbank Bank Yahav was op zoek naar een creatieve teambuilding activiteit voor hun jaarlijkse conferentie in de Royal Beach Eilat, Israël.
Belangrijkste Doelstellingen
- Leuk en meeslepend
- Groot effect
- Samenwerken in creatief & innovatief denken
- Verbeteren van effectieve communicatievaardigheden
- Teamdynamiek
Er werd gekozen voor de ervaringsgerichte teamactiviteit Blockbusters waarbij teams de bedrijfsboodschappen of congresthema's vertalen naar dynamische, aandachttrekkende filmtrailers.
Wat gebeurde er die dag?
De deelnemers kwamen binnen in de vergaderzaal die was ingericht als een Hollywood decor vol met rekwisieten en kleurrijke kostuums. De teams hoorden dat ze een filmtrailer moesten maken rond een specifiek thema met een duidelijke plot en passende achtergrondmuziek. Dit alles tegen een achtergrond van het Eilat-landschap.
De activiteit ging van start en elk team besteedde tijd aan het plannen en het maken van een storyboard van hun filmtrailer. Zij verdeelden de rollen en verantwoordelijkheden. Vervolgens verkleedden de deelnemers zich volgens het gekozen thema in bijbehorende kostuums. Anderhalf uur lang hielden teams zich bezig met de productie van de filmtrailer, wat bestond uit regisseren, fotografie, acteren, monteren en scenarioschrijven. In de laatste momenten haastten de teams zich om de montage van hun filmtrailer af te ronden en deze aan de jury voor te leggen.
Na een korte pauze keerden de deelnemers terug naar de zaal voor de laatste Oscarceremonie. De deelnemers keken gespannen en trots naar de trailers die door elk team waren geproduceerd en waardeerden het succes van hun teamwork. Na de vertoning van de trailers stemden de deelnemers op de beste filmtrailer en werd de winnaar bekend gemaakt.
Het Resultaat
Blockbusters was een groot succes. De deelnemers hebben buiten het kantoor met elkaar genetwerkt en elkaar tijdens een leuke en gedenkwaardige activiteit leren kennen. De deelnemers gaven aan hoe ze met beperkte tijd snel moesten leren om samen te werken en met elkaar te communiceren. Het maken van een filmtrailer vroeg om creatief en innovatief denken en zette de teamdynamiek onder druk. Alle deelnemers waren van begin tot eind geëngageerd. Alle betrokkenen zeiden dat het een geweldige ervaring was die ze voor altijd zou bijblijven.