Gebruik makend van de kracht van gamification om het leren te verbeteren, wilde de Amerikaanse multinational Emerson Electric ervaringsgerichte bedrijfsspellen opnemen in hun jaarlijkse leiderschapsontwikkelingsprogramma in Beijing. Emerson wilde zich richten op leiderschapscompetenties binnen het bedrijf, teambinding en het oplossen van problemen.
Team Building Asia heeft een op maat gemaakte en op schattenjacht gebaseerde uitdaging, The Discovery Challenge, ontwikkeld om deze leerresultaten specifiek op elkaar af te stemmen en te versterken. Daarbij rekening houdend met de zeven leiderschapscompetenties die van alle senior leidinggevenden bij Emerson wordt verlangd.
In The Discovery Challenge kregen de deelnemende teams een Discovery Wheel, een boekje, een digitale camera, een kaart en een beperkt budget om zich door de stad te verplaatsen. Het boekje bevat gedetailleerde instructies, tijdschema's en toepassingen van alle leiderschapscompetenties, evenals een lijst van twintig locaties voor teams om uit te kiezen welke specifieke plaatsen ze wilden bezoeken. Locaties zoals The Bird's Nest, Water Cube en Forbidden City, attracties die verder weg waren of uitdagender en meer punten opleverden.
Dit varieerde van het vinden van trivia, het maken van innovatieve teamfoto's of een ontmoeting met onze event marshal om een probleem samen met het team op te lossen.
Teams voltooiden zoveel mogelijk locaties in de toegestane tijd, keerden terug naar het hotel op de deadline om hun antwoorden in te dienen en namen deel aan een team debriefing. Terwijl onze belangrijkste facilitator de back-to-work applicatie en strategische verwijzingen naar de Emerson Leadership Competencies leidde, hielden de event marshals de scores bij en lieten ze de teamfoto's zien.
Toen de winnaars van de Hoogste Teamscore en Beste Teamfoto's bekend werden gemaakt, werden de laatste berichten uitgewisseld en begonnen de teamfestiviteiten.